// ۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۲:۲۲

صبحانه، انرژی لازم برای بدن و مغز را پس از یک گرسنگی شبانه، تأمین کرده و به همین خاطر در متون لاتین به نام قطع کننده‌ی مسیر گرسنگی یا (Breakfast) شناخته می‌شود. شروع یک روز بدون صبحانه مانند استارت زدن یک خودرو بدون سوخت است؛ اما دلایل دیگر اهمیت خوردن صبحانه چیست؟ در ادامه با سایت سرگرمی چفچفک همراه شوید.

صبحانه‌ای که از غلات کامل و فیبر غذایی کافی تشکیل شده باشد، می‌تواند از نوسانات قند خون در طول روز جلوگیری کند و به‌این‌ترتیب مانع از آسیب‌های ناشی از بالا بودن قند خون شود. مصرف صبحانه‌ی کامل، موجب می‌شود تا حداقل تا ده ساعت قند خون در حد طبیعی باقی بماند. خوردن صبحانه سبب کنترل اشتها می‌شود و میل به خوردن شیرینی و نشاسته را برطرف می‌کند.

 

یک صبحانه‌ی کامل شامل نان تهیه‌شده از غلات کامل، شیر و میوه، علاوه بر این‌که باعث می‌شود وزن فرد کاهش یابد، از ابتلای افراد به بیماری‌هایی مثل دیابت نیز جلوگیری می‌کند

صبحانه به شما کمک می‌کند تا برای حفظ سلامت و سرزندگی، سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی و مواد مغذی لازم برای بدن را بالا نگه دارید

صبحانه به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند. وقتی فرد صبحانه نمی‌خورد، بدن او به علت نرسیدن غذا به مغز خسته‌تر است. کج‌خلقی و بی‌حوصلگی در صبح از نتایج نخوردن صبحانه است.

خوردن صبحانه، مخصوصاً برای کودکان، بسیار اهمیت دارد. کودکان با خوردن صبحانه، گیرایی بیشتری برای درس خواندن و فهمیدن مطالب جدید دارند و به‌جای این‌که به فکر رفع گرسنگی باشند، به فکر درس خواندن و فهمیدن مطالب هستند.

خوردن صبحانه‌ی کامل برای جلوگیری یا بهبود یبوست توصیه می‌شود زیرا پر بودن معده باعث افزایش حرکات روده می‌شود. خوردن صبحانه‌هایی که سرشار از فیبر (مثلاً فیبر موجود در میوه‌ها مثل سیب) هستند باعث کاهش خستگی می‌شود.

 

کودکانی که از خوردن صبحانه غفلت می‌کنند معمولاً با کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، روی و ویتامین B2 مواجه‌اند.

صبحانه به حفظ واکنش انسولین کمک می‌کند؛ حذف کردن وعده‌های غذایی باعث می‌شود که در هنگام مصرف کردن کالری‌ها پاسخ انسولینی بیش‌ازحدی تولید شود. به این معنی که سطح انسولین در خون بیشتر از سطح گلوکز است و ممکن است باعث مشکلات متابولیکی شود و در نتیجه باعث تجمع چربی می‌شود.

 

یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مغذی برای این وعده‌ی صبحگاهی، شیر است. البته مصرف نوع کم‌چرب آن پیشنهاد می‌شود. همچنین عسل هم بسیار مقوی است. این ماده‌ی غذایی در خانواده‌ی قندها جای می‌گیرد و بر مصرف مربا ارجحیت دارد. فراموش نکنید که،در یک قاشق مرباخوری عسل به میزان دو حبه قند کالری وجود داشته و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.