// ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۳
چرا قسمت چپ صورت در «سلفی» بهتر می افتد؟

یک روانشناس به نام «توبیاس اشنایدر» با مطالعه ی کارکردهای مغز می گوید: سمت چپ صورت انسان همیشه از سمت راست صورت زیباتر است، حتی مطالعات باستانی هم چنین چیزی را تأیید می کنند.
روانشناسان دانشگاه بامبرگ آلمان به تازگی دست به پژوهش جالبی درباره ی عکس های سلفی زده اند. آنها می گویند وقتی زنان دوربین را در سمت چپ صورت خود می گیرند و از قسمت سمت چپ صورتشان عکس می گیرند جذاب تر و زیباتر به نظر می رسند، در عوض عکس گرفتن از سمت راست صورت آنها را باهوش تر و فداکارتر (آماده برای کمک به دیگران) نشان می دهد. این حالت برای مردان کمتر قابل تطبیق است.
 چرا قسمت چپ صورت در
 سلفی
یک روانشناس به نام “توبیاس اشنایدر” با مطالعه ی کارکردهای مغز می گوید: سمت چپ صورت انسان همیشه از سمت راست صورت زیباتر است، حتی مطالعات باستانی هم چنین چیزی را تأیید می کنند.
چرا قسمت چپ صورت در
 سلفی 
در واقع، از طریق تمرکز بر قسمت چپ صورت، می توان بهتر به حالت های عاطفی او پی برد. حتی معروف است که نگاه کردن به سمت چپ صورت همدلی بیشتری را در میان افراد برمی انگیزد، در حالی که سمت راست چهره هوش و ذکاوت او را منعکس می کند. 
 

چرا وقتی از زاویه ی بالا عکس می اندازیم، لاغرتر به نظر می رسیم؟

 یک پژوهش که در سال ۲۰۱۲ میلادی و از سوی روانشناسان دانشگاه بامبرگ و با همراهی اساتید دانشگاه “ماینتس” انجام شد، نشان داد که گرفتن لنز دوربین در قسمت بالا و عکس گرفتن برآورد دقیقی از وزن انسان ارائه نمی دهد و قسمت پایین گونه ی سمت چپ و چانه در این حالت لاغرتر از حد معمول به نظر می رسند.
  چرا قسمت چپ صورت در
سلفی
یک استاد به نام “کلاوس کریستین کربن” در این باره می گوید: وقتی عکس سلفی می اندازیم اغلب دوربین را در زاویه های کج نسبت به خودمان می گیریم و دست یا بازوی خود را بالا می بریم، به همین دلیل است که وزن ما به طور غیر واقعی دیده می شود.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.