// ۲۱ آبان ۰۱ ، ۰۰:۲۴

انواع چوب های پر کاربرد برای طراحی دکوراسیون

چوب یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین متریال های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. انواع مختلفی از چوب ها وجود دارند که با داشتن طرح های متنوع، در انواع سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع چوب ها باعث شده تا طراحان داخلی، گستره انتخاب وسیعی برای ساخت یک جلوه زیبا و جذاب در سازه خود داشته باشند. هر یک از این چوب ها کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع چوب های پر کاربرد در طراحی دکوراسیون بپردازیم.

اهمیت استفاده از چوب در دکوراسیون

سوال احتمالی شما این است که چرا باید از چوب در طراحی دکوراسیون استفاده کنیم؟ چوب برای قرن های متوالی، متریال محبوب انسان ها برای ساخت لوازم خانه، ساخت خانه و طراحی آن بوده و هست. حتی با عنوان چوب نما، برای زیبایی بیشتر سازه استفاده نیز میشود در کنار انواع کاربردهای چوب، این متریال مزایای بسیار زیادی دارد. مهم ترین مزایای چوب عبارتند از:

  • قدرتمند و با دوام بوده و گزینه مناسبی برای سازه هایی با عمر طولانی است.
  • برای افراد حرفه ای و اصول گرا و همچنین طرفداران نوآوری و مدرنیته، گزینه ای فوق العاده می باشد.
  • انواع مختلفی داشته که هر یک دارای ویژگی های متفاوتی هستند و ظاهر بی نظیری ایجاد می کنند.
  • متریالی طبیعی بوده و دارای گواهی های مختلفی می باشد. به همین دلیل برای محیط زیست ضرری نداشته و هوشمندانه به کار می رود.
  • مقرون به صرفه بوده و با تنوع گسترده ای که دارد، با هر بودجه ای قابل استفاده است.
  • زیبایی خاصی دارند.
  • به خوبی با سایر متریال ها هماهنگ می شوند.  

ضمن اینکه چوب ها ظاهری گرم و دنج به خانه می بخشند. اکثر چوب ها در مقابل رطوبت، نفوذ حشرات، سرما و گرما مقاوم هستند. همچنین عایق صدای خوبی به شمار می روند. 

انواع چوب برای طراحی دکوراسیون

برخی از پرکاربردترین انواع چوب ها برای طراحی داخلی عبارتند از:

  • چوب کاج

یکی از محبوب ترین چوب ها برای طراحی داخلی و ساخت خانه، کاج است. دلیل اصلی این امر، قیمت پایین آن به نسبت سایر انواع چوب می باشد. همچنین به وفور در دسترس بوده و ظاهر زیبایی دارد. هزینه این مدل چوب، 50 درصد از سایر چوب های سخت کمتر است. به همین دلیل هم گزینه عالی برای ایجاد طراحی دکوراسیون چوبی، با بودجه پایین می باشد. کاج رایحه دلپذیر نامحسوسی به فضا بخشیده و به خوبی با دکوراسیون های مدرن هماهنگ می شود. این چوب سبک و محکم بوده و دانه های پهنی دارد. کار با آن بسیار راحت است.

  • چوب بلوط

بلوط در سبک های مختلف طراحی دکوراسیون به کار می رود. جنس آن سخت بوده و بسیار مقاوم است. چوب های بلوط در طیف های رنگی قرمز و سفید موجود هستند. عموما از این چوب برای ساخت کف استفاده می کنند. الگوهای دانه های آن بی نظیر بوده و آن را برای طراحی داخل مناسب کرده اند.

  • چوب سرو

سرو چوبی با کیفیت و ظاهری کلاسیک دارد. بیشترین کاربرد آن در طراحی دیوارپوش های چوبی می باشد. تناژ رنگی تیره آن باعث شده تا به خوبی با دکوراسیون های کلاسیک و رسمی هماهنگ شود. البته گاهی از آن در دکوراسیون های مدرن نیز استفاده می کنند. رایحه شیرین و طبیعی آن، حس طراوت و تازگی را به فضا القا می کند.

  • چوب گردو

چوب گردو بازه رنگی گسترده ای از قهوه ای شکلاتی تیره تا قهوه ای روشن دارد. هر چند که این چوب در مقابل پوسیدگی مقاوم است، اما حفاظت مناسبی در برابر حشرات ندارد. به همین دلیل از مواد شیمیایی برای افزایش مقاومت آن استفاده می کنند. چوب گردو برای ساخت پنل های دیوارپوش و کابینت بسیار مناسب است. این چوب ظاهری پیچیده به فضا می بخشد. 

استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون

یکی از پرکاربردترین چوب ها در طراحی دکوراسیون، ترمووود است. دغدغه بیشتر افراد در استفاده از چوب برای دکوراسیون، مقاومت پایین آنها در برابر پوسیدگی، حشرات و رطوبت می باشد. ترمووود تمام این مشکلات را حل کرده است. با تحت فشار و حرارت قرار دادن چوب خام، ترمووود بدست می آید. به همین دلیل در مقابل آتش سوزی نیز مقاومت بالایی دارد. بیشترین کاربرد ترمووود در طراحی دکوراسیون، برای کف ها، پوشش دیوارها و کابینت های آشپزخانه است. همچنین از آن برای طراحی پله ها نیز استفاده می کنند. مقاومت آن در برابر رطوبت باعث شده تا برای استخر و سونا نیز گزینه مناسبی باشد.

بهترین مرکز خرید انواع چوب

مهم تر از انتخاب چوب مناسب برای طراحی داخلی، انتخاب مرکز خرید مناسب برای آن است. شرکت آوا چوب، خود را متعهد به ارائه بهترین خدمات و محصولات به مشتریان خود می داند. از همین رو همواره در راستای رفاه مشتریان گام برداشته و در تمامی مراحل فروش و اجرای محصول، آنها را همراهی می کند. این شرکت طیف وسیعی از محصولات چوبی را برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ارائه می دهد. ضمن اینکه می توانید با بهره مندی از خدمات اجرای آوا چوب، خانه ای زیبا و بی نظیر داشته باشید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.