// ۲۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۷:۴۲

  

 باشگاه پنج صیحی ها

باشگاه پنج صبحی ها

از این حدیث پیامبر (ص): «در پى روزى و نیازها، سحر خیز باشید؛ چرا که حرکت در آغاز روز، مایۀ برکت و پیروزى است.» تا جملۀ بسیار معروف: «سحرخیز باش تا کامروا باشی» تمام جنبه های فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور ما، از شعر و ادب گرفته تا آموزه های دینی، مردم جامعه را به سحرخیزی دعوت می کنند. سحرخیزی نه تنها در کشور ما، بلکه در تمامی دنیا و به خصوص در فرهنگ آسیایی شرقی، عملی بسیار پسندیده و ستایش شده ای است. «باشگاه پنج صبحی ها» نیز به طور خلاصه، روایتی داستانی و مدرن از سحرخیزی و فواید آن است. حال سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود چنین پیشینه ای، کتاب «باشگاه پنج صبحی ها را باید خواند؟!»

رابین شارما این کتاب را نوشته است تا علاوه بر تحلیل سحرخیزی و اثرات آن در زندگی انسان امروزی و پیشرفت شخصی، دلیل خواندن کتابی در مورد سحرخیزی را نیز شرح بدهد. این کتاب خودیاری و موفقیت شخصی، با اینکه در سال 2018 منتشر شده است، در سراسر دنیا مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. «باشگاه پنج صبحی ها» در ایران نیز به یکی از پرفروش ترین کتاب های موفقیت شخصی تبدیل شده است؛ بدین گونه که چاپ 79ام را تجربه کرده است و بیش از 6 ترجمه مختلف از آن در بازار کتاب موجود است!

بهترین ترجمه باشگاه 5 صبحی ها

نقد و بررسی کتاب باشگاه پنج صبحی ها

«باشگاه پنج صبحی ها» در واقع دسترنج 20 سال تدریس رابین شارما به صاحبان کسب و کارهای بسیار موفق است و به صورت داستان گونه بیان می شود. رابین شارما ترجیح داده است تا با استفاده از تکنیک داستان سرایی، آموزه های خود را در خلال روند داستان اش به مخاطبین انتقال دهد. در نگاه اول سه رکن اصلی این کتاب چنین است: 1- مشاهدۀ روال متداول سحرخیزی در افراد بسیار موفق 2- نتایج غیر قابل تصورِ پیشرفت های کوچک و مداوم در زندگی شخصی 3- تشویق به خارج شدن از «منطقۀ امن» حتی در زمان هایی که زندگی شخصی رو به پیشرفت است.

اما، این موارد تنها نتایج سطحی از این کتاب بسیار آموزنده است. در این کتاب، رابین شارما با استفاده از قلم بی نظیر خود و تجربه های گران بهایش، سعی بر آموزش مخاطبین در فرای چارچوب های گفته شده را دارد. او با سخن گفتن از راه و رسم «اسطوره شدن» در عصر مدرن، مفهومی که به ظاهر بسیار رمانتیک و بچگانه به نظر می رسد، نشان می دهد که می توان در زمان حال نیز، میان دیگران، اسطوره بود! سحرخیزی تنها نقطۀ مرکزیِ شروع این کتاب ارزشمند است و نویسنده در ادامۀ مباحث کتاب، نقشه ای بسیار وسیع از اسطوره شدن انسان مدرن در همۀ جنبه های زندگی و روش های ایجاد پیشرفت های شخصی را، برای خواننده ترسیم می کند.

 

رابین شارما ‏ درباره نویسنده کتاب باشگاه 5 صبحی ها

رابین شارما اصلیتی هندی تبار دارد و در رشتۀ حقوق تحصیل کرده است. او تا سن 25 سالگی در سمت وکیل قضایی مشغول به کار بود اما به دلیل «پیدا نکردن رضایت و آرامش» در این کار، راه نویسندگی را پیش گرفت. او اولین کتاب خود را، با محوریت کنترل اضطراب، در سال 1994 منتشر کرد ام، بیشتر شهرت خود را مدیون کتاب دوم خود به نام «راهبی که فراری اش را فروخت» است.

او پس از موفقیت کتاب دوم خود، از شغل وکالت استعفا داد و به صورت تمام وقت به نویسندگی روی آورد. رابین شارما پس از موفقیت های متوالی در نوشتن کتاب های خودیاری و موفقیت شخصی، به مشاوره برای بسیاری از کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت های نایک و بنز، مشغول شد. رابین شارما در 20 سال بعدی زندگی خود، تعداد بسیار زیادی سخنرانی های عمومی جهت آموزش مبانی موفقیت شخصی انجام داده است. او همچنین، شرکتی آموزشی تحت عنوان «مدیریت بین المللی شارما» راه انداخت و به دعوتِ مراکز بزرگی مانند ناسا و دانشگاه هاروارد، سخنرانی های بسیار مهمی نیز برای مردم در سراسر دنیا، انجام داده است.

رابین شارما را اکنون، به عنوان یکی از 5 متخصص برتر در زمینۀ مدیریت در سراسر دنیا می شناسند. کتاب های او در سراسر دنیا، به خصوص کشور ایرانی، از پرفروش ترین کتاب های موفقیت شخصی و مدیریت کسب و کار هستند.

 

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها

«باشگاه پنج صبحی ها» در طی 17 فصل کوتاه و یک موخره به نام «پنج سال بعد» نوشته شده است. رابین شارما در این کتاب با دست مایه قرار دادن سه شخصیت متفاوت و تشکیل «باشگاه پنج صبحی ها»، داستان مد نظرش را روایت می کند: یک سرمیه دار بسیار موفق، یک کارآفرین شکست خورده و یک هنرمندِ در جستجوی موفقیت. روایت با آشنایی اتفاقی این سه شخصیت داستانی طی یک همایش شروع می شود. سرمایه دار موفق زمانی که می بیند این دو فرد به شدت به دنبال پیشرفت در زندگی شخصی و پیشۀ خود هستند، تصمیم به آموزش آن ها می گیرد.

سرمایه دار موفقِ کتاب «باشگاه پنج صبحی ها» رویه ای غیر معمول را برای آموزش آن دو فرد اتخاذ می کند. او به هیچ وجه قصد ندارد تا به سرعت و یکجا رمز موفقیت خود را برای آن ها فاش کند؛ در عوض تصمیم می گیرد آن ها را به سفری به جزیرۀ شخص خود ببرد! در این جزیره ای است که به مرور و طی اتفاقات و گفتگوهای متنوع، این دو فرد راه و رسم موفقیت و اسطوره شدن این شخصیت سرمایه دار را، فرا می گیرند. مخاطبینِ این کتاب طی فصول مختلف این روایت دلنشین، با روش هایی مانند «فرمول 20/20/20» آشنا می شوند.

در فرمول 20/20/20، که می توان آن را یکی از هسته های اصلی کتاب دانست، اهمیت سه اصل در سحرخیز شدن به مخاطبین آموزش داده می شود: 1- تمرینات فیزیکی : ورزش های بدن سازی، یوگا و... 2-تأمل: کارهایی مانند مراقبه و تفکر عمیق با ذهن باز 3- یادگیری: کارهایی مانند خواندن یک کتاب یا روزنامه یا گوش دادن به یک پادکست.

خرید کتاب باشگاه 5 صبحی ها

بررسی بهترین ترجمه های کتاب باشگاه 5 صبحی ها

از کتاب «باشگاه پنج صبحی ها» بیش از 6 ترجمه در بازار ایران موجود است. معتبرترین ترجمه های این اثر را می توان ترجمه های رضا اسکندری آذر توسط نشر «نون» و مهدی قراچه داغی توسط نشر «نسل نواندیش» دانست. هردوی این ترجمه ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و در انتقال سبک، لحن و محتوا به خوبی عمل کرده اند.

به دلیل ساده و روان بودن متن کتاب، دیگر ترجمه های موجود از این اثر نیز در انتقال محتوای کتاب نسبتا خوب عمل کرده اند اما، در بخش ویرایش و ترجمۀ برخی اصلاحات، ضعف هایی دارند.

 

برخی از جملات زیبای کتاب «باشگاه پنج صبحی ها»

اجازه نده آتش درونت ذره‌ ذره در مردابِ ناامید کنندۀ زمزمه‌ هایی که به تو می ‌گویند "هنوز نه" یا "اصلاً ممکن نیست" خاموش شود. اجازه نده قهرمان درونت به خاطر سرخوردگی از زندگی ‌ای که سزاوارش بودی و هرگز به آن نرسیدی، تباه شود.

 

مطمئن ترین راه برای به دست آوردن بهترین نتایج در زندگی شخصی و حرفه ای شما، برنامه ریزی برای بیدار شدن در ساعت 5 صبح است؛ این ساعت از روز، به ضربان تپندۀ جهان معروف است.

 

این یه نکته کلیدیه که یاد گرفتم: «بهای درد و دشواریِ رشد خیلی کمتر از بهای نابودکنندۀ افسوسه.»

 

بخت هر کس در دستان خودش قرار دارد، مثل مجسمه سازی که سنگ خام را شکل می دهد ...مهارت لازم برای تبدیل کردن سنگ به آنچه مطلوب ماست، باید آموخته و با توجهِ بسیار پرورش داده شود.

 

کتاب های مشابه باشگاه پنج صبحی ها برای مطالعه بیشتر

اگر به خواندن کتاب هایی مانند «باشگاه پنج صبحی ها» علاقه مند شده اید، این کتاب ها را از دست ندهید: «اثر مرکب» از دارن هاردی، «تخت خوابت را مرتب کن» از ویلیام اچ مک ریون و کتاب های دیگر رامین شارما!

در کتاب های اشاره شده تمرکز اصلی نویسنده بر ایجاد تغییرات کوچک جهت پیشرفت های عظیم شخصی است. نقطۀ اشتراک «کتاب باشگاه پنج صبحی ها» با دو کتاب اشاره شده، اهمیت بسیار بالای خرده عادت های مثبت و لزوم تداوم آن ها برای رسیدن به زندگی بهتر است.

برای اطلاع از قیمت کتاب باشگاه پنج صبحی ها و  خرید کتاب های عمومی، کمک آموزشی و لوازم تحریر می توانید به چی بخونم مراجعه و با تخفیف ویژه و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.